donderdag 23 februari 2017

Poef

Vorige zomer ging een van de nichtjes - petekind van de echtgenoot - samenwonen met haar vriend. Toen ik polste of ze graag iets handgemaakt had voor haar huis, wist ze heel vlug wat ze wilde: een poef. Ik stuurde heel veel voorbeelden van gehaakte poefs, maar er zat niet echt iets bij wat haar overtuigde.

Toen stuurde ze zelf een voorbeeldje: dezelfde poef als die ik ooit voor een van onze dochters maakte, een gebreide.

Ik sloeg een voorraadje Julia in, zocht het patroon terug op, legde de breipriemen nr. 20 klaar en zo bleef het een tijdje liggen. Na de kerstmarkt begon ik er aan; het nieuwjaarsfeestje van de familie kwam in zicht.



Ik breide met 4 draden tezamen en probeerde een 10-tal priemen per dag te breien. Deed ik er meer, voelde ik het in mijn nek ;).
De dag voor het familiefeestje was ie klaar. Ik maakte een zak en stopte hem vol met alle vulling die ik in huis had.



O jee, dit was niet wat ik in mijn hoofd had :(...

's Anderendaags maakte ik een andere binnenzak door 2 grote cirkels aan elkaar te stikken. Opnieuw gevuld en toen kreeg ik deze:



Dit leek al iets meer het model dat ik wilde. Nog wat extra vulling er bij en het kwam goed.



Labeltje niet vergeten...



En hij kon afgegeven worden.

Nichtje was/is er heel blij mee. Dezelfde avond nog kreeg ik al een foto toegestuurd...



... en vorige week ontving ik er nog eentje.



Geslaagd cadeau. Veel plezier met jullie poef L.!

6 opmerkingen:

  1. wat mooi geworden en heerlijk om te gebruiken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig en het past helemaal in hun interieur! Dat geloof ik dat nichtje blij was. En dat is gebreid met wol van Zeeman? Niet te geloven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die is mooi geworden! Ik kan me wel; voorstellen dat je last van je nek kreeg na veel breien. Wat een groot zwaar geval! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een supermooi cadeau, zou ik ook heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is mooi geworden! Kan me goed voorstellen dat ze daar blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen