dinsdag 15 november 2016

Vol hoofd en cactussen

Het lukt me de laatste tijd niet goed om de berichtjes die ik wil schrijven op mijn blog te krijgen; mijn hoofd zit te vol... Gelukkig is er het handwerken, dat helpt een beetje en gisteren ben ik nog eens 8 uur naar de grafieklessen geweest. Gevolg: een beetje 'n pijnlijke rug, een bijna leeg hoofd, een prima nachtrust en vanochtend weer volle zin om te schrijven.

Enkele maanden geleden wilde ik wel eens een cactus proberen te haken. Internet afgezocht en hier vond ik enkele voorbeelden. Ik haakte een hoopje onderdelen bij elkaar, maar moest ze nog in elkaar knutselen.




De meeste gehaakte cactussen die ik zag, hadden een bruine "grond". Ik maakte er een witte van.



Cactus aan de bodem ziet er zo uit.




Ik zocht enkele potjes bij elkaar en plaatste ze er in. Om goed te blijven staan, kocht ik bij de tuinhandel een grote zak met kleine steentjes Carrara marmer. Ik vulde de bodem, zette de cactus er in en vulde nog aan met steentjes. Zo zie je niets meer van de wit-gehaakte bodem.






Mijn eerste cactussen kregen een plaatsje op de vensterbank van de hobbykamer.



Mijn dochters waren enthousiast en wilden er ook graag hebben. De 2 jongsten trokken naar de kringwinkel en kwamen met een hele voorraad potjes huiswaarts.



"Mama, die mag je allemaal vullen..."







Ondertussen zijn er vriendinnen van de dochters die graag een cactus hebben. Voor bloempotjes wordt gezorgd en ik doe mijn best om ze te vullen ;).




Ik weet weer een tijdje wat te doen!



27 opmerkingen:

  1. Is een super idee en gemakkelijk in onderhoud😉🌵🌵

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha je weet wat doen! Prachtige potjes brengen ze jou. Nu maar haken! Makkelijk ook... ze prikken niet en hoeven geen water en bovendien zijn ze ook nog mooi. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje je lijkt wel een catusmaakfabriekje! Wat zijn ze leuk! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow the cactuses you made are really adorable!
    Thanks for sharing at Cooking and Crafting with J&J.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha, dat wordt bandwerk ! ze zijn prachtig, veel mooier zo dan met bruine 'grond' !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze lijken echt maar dan zonder stekels. Je kan een cactuswinkeltje beginnen. De kleine witte steentjes maken het af. Mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze staan ook nog op mijn lijstje om te maken, jij kunt ondertussen een cactus winkel beginnen :) Ze zijn super mooi stuk voor stuk :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. These are the cutest cacti! Beautiful job!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Those are just adorable! Looks like a fun project!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. "Mummy, you must fill all." I smiled! Love your cactus. Fun post.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. How adorable! I've been meaning to knit some little succulents and I love how you put them in little pots with rocks. I might have to steal your idea! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, jij kunt even vooruit! Ik snap wel dat ze er allemaal 1 of meer willen hebben. Wat ziet dat er leuk uit in die potjes. Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha, what a neat idea!

    I would love for you to share this with my Facebook Group for recipes, crafts, tips, and tricks: https://www.facebook.com/groups/pluckyrecipescraftstips/

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ben ook bezig met cactusen haken, wij hebben dezeavond een feest en i.p.v. bloemen op tafel te zetten heb ik cactusjes gehaakt, tof omte doen en iedereen is er gek van, ben benieuwd naar de reacties straks op het feest, foto's worden er morgen op mijn blog gezet)
    groetjes
    Micheline (kruissteekmieke.blogspot.be)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wow, I totally want one of these

    Mollyxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ze zijn vooral mooi met z'n allen bij elkaar.
    Je weet het, eh, ik heb graag VEEL van alles.

    Het mooist vind ik die gedraaide met bovenaan een roze bol. Die zijn net echt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ooooh, zo heel mooi. ik ben verliefd o die cactussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. So cute and colorful! Love that your daughters are so excited. :) Thanks for linking up to Funtastic Friday!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh these are just too cute! They made me smile. Thanks for sharing with SYC.
    hugs,
    Jann

    BeantwoordenVerwijderen
  20. These are so cute and fun to look at. I am a non crocheter but I really admire you l adies who can do all this. It is such a talent to make something so pretty with yarn. Pinning.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Thank you for sharing in my link up last week.
    A New party is open. Welcome.

    BeantwoordenVerwijderen