woensdag 15 juni 2016

Recyclage: t-shirt

De grote tas met t-shirts uit het werkverleden van de zoon werd nog maar eens bovengehaald. Ik maakte van een groot t-shirt een klein t-shirtje.

Ik vond al vlug een geschikt exemplaar. De tekst van de voorkant, de mouwen en het halsboordje waren ideaal voor mijn projectje, ze konden allen gerecupereerd worden.

Ex-t-shirt van de zoon.

Nieuw t-shirt van de kleinzoon.

Op de achterzijde was echter iets te veel reclame om er een kleiner rugpand uit te maken.



Met wat gepuzzel lukte het me 2 rughelften uit de overblijvende stof te knippen. Het nieuwe t-shirtje kreeg achteraan in het midden een naad.



Ik gebruikte een patroon uit Ottobre lente 2015, voor de breedte maatje 98, voor de lengte maatje 104.
De kleinzoon is klaar voor Gent Jazz ;).

Valt het jullie op dat mijn naaimachine terug in de running is? Dat gaat in de toekomst - hopelijk - zo blijven, maar daarover later meer...


6 opmerkingen:

  1. Een geslaagde mini-versie. Ja, je naaimachine is actief de laatste tijd.
    Het mijne brengt iets teveel tijd door in de kast.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat vind ik echt heel knap gedaan. Zo netjes! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knappe en coole recuperatie... wat dat halsboordje betreft dat heb je wel heel chique gerecupereerd! En die middennaad is juist heel erg tof! Op naar nog meer naaimachinemoois!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow! Impressive work! Who wouldn't want to wear Dad's shirt? Thanks for sharing with us at Creatively Crafty #ccbg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I really like the smaller version much better!! Thanks for sharing your post with us at Creatively Crafty #CCBG http://tryit-likeit.com/link-party-it.

    BeantwoordenVerwijderen