vrijdag 5 juni 2015

Vrije Grafiek

Sinds september vorig jaar trek ik 2 avonden in de week naar het buurdorp om daar Vrije Grafiek te volgen. Een boeiende opleiding waar ik heel veel bijleerde.
We zagen allerlei technieken: etsen, collografie, droge-naald-techniek, fotopolymeer, aquatint, linosnede en houtsnede.
De eerste 2 jaren van de opleiding worden er vooral technieken aangeleerd. Volgend schooljaar staan o.a. steen- en zeefdruk op het programma.
Mijn gebrek aan tekentalent maakte het me soms wel moeilijk, maar ik vond het toch leuk genoeg om me terug in te schrijven ;).

Hierbij enkele van mijn werkjes:

Ets
Collografie
Linosnede (Maman van Louise Bougeois)
Houtsnede

Deze zondag heb je nog de kans om een kijkje te komen nemen op de jaarlijkse tentoonstelling. Er hangen geweldig mooie werken!

Ik kijk er naar uit om mijn hobby handwerken te laten samenlopen met vrije grafiek. Iemand dit dit schitterend doet, is Katrijn. Zij maakt mooie, leuke werken!

Bij Helmi neem ik regelmatig een kijkje op haar blog. Zij maakt mooie zeefdrukken. Én ik had het geluk er eentje van haar te winnen! Ik heb er nog niets mee gemaakt, maar het ligt mooi in het zicht in de hobbykamer zodat ik er regelmatig een blik op kan werpen ;).











4 opmerkingen:

  1. I love the etching of the spools, beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit! Ik doe het je niet na.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We leren weer iets bij over jou, niet alleen een handwerk- maar ook een tekentalent!

    Fijne zondag,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je werkjes zijn leuk!!
    Tekentalent heb ik helaas ook absoluut niet. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen