zaterdag 3 januari 2015

Een hond en een herder

Ik maakte verschillende "haaksels" om het nieuwjaarscadeautje voor de kleinzoon te vervolledigen. Het schaapje konden jullie al zien, maar ik had ook nog een hond en een herder nodig.

Een leuk patroon voor een hondje vond ik hier. Het haakte vlot en hij stond vlug in elkaar.



Daarna nog op zoek naar een patroontje van een herder. Ik haakte eerder al enkele figuren van de kerststal van Christel Krukkert, maar dit boekje was niet voorradig in de bib.
Dan maar weer een zoektocht op internet. Ik paste de beschrijving van de herder die ik hier vond een beetje aan, zodat het een opvulbare knuffel werd.

Mijn mislukt schaap leverde me een voordeel op; ik had de lussteek nu onder de knie, zodat ik de herder al vlug een lekker warm jasje aan kon geven ;).



Morgen laat ik jullie de laatste onderdelen van het cadeautje zien. Benieuwd of jullie al kunnen raden waarvoor ik deze gehaakte figuren nodig had...












2 opmerkingen:

  1. Waarlijk schone hond!
    En serieuze herder.


    ik gok dat het de Bremer Stadsmuzikanten worden

    (daar was geen herder bij zeker?)

    BeantwoordenVerwijderen