maandag 13 januari 2014

Cadeautjes en bestellingen

De nieuwjaarsbrieven zijn gelezen. En de cadeautjes dus allemaal uitgedeeld. Helaas was ik vergeten foto's te nemen.

Voor nichtje E. was er een zakdoekhoesje. In het hoesje, natuurlijk, papieren zakdoekjes, centjes en een bon om een namiddag te komen naaien.

Voor de 2 pete-neefjes (bestaat dit woord?) maakte ik een sleutelportemonnee.

P. bezorgde mij een foto van zijn portemonnee.
De sleutelportemonnee van A. werd gemaakt met dit stofje.
In de ene portemonnee centjes die de wielrennende neef wel zal kunnen gebruiken voor zijn fiets.  Bij de andere portemonnee een boekenbon voor de boekenverslinderende A.

Gisteren maakte ik ook nog 2 bestellingen af. H. vroeg op de kerstmarkt naar een brillenhoesje, zoals ik er hier maakte, maar ik had er geen enkele meer.


H. het hoesje komt er aan!

Dochter L. had graag een penselenrol, zodat ze haar penselen netjes mee naar de academie kan nemen.
Ik maakte hem zoals de potlodenrol op de manier van tante Bet, vind ik nog steeds de mooiste én makkelijkste manier.



Buitenzijde is nog een restje bloemetjesstof van Kapellen.

De binnenkant is gemaakt van een keukenhanddoek. Er is nog plaats voor extra penselen.
Nu nog een laptophoes voor de jongste dochter, knopen én knoopsgaten aan het vestje voor de kleinzoon en ik sta weer helemaal bij!

4 opmerkingen:

  1. O, wat een mooie én super handige creaties! Iedereen weer tevreden, denk ik zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo jij bent lekker bezig. Stuk voor stuk zijn ze heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo,

    Wat leuk en mooi allemaal.

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toffe stofjes, vooral die met de brillen. Past heel goed ;-)
    Kom gerust weer een creatie linken op de wekelijkse ikblogjijblogt, link your stuff!

    BeantwoordenVerwijderen