zaterdag 7 juni 2014

Sunny pants

Ik had in de winkel al wel eens in la maison Victor gebladerd, maar vond het nogal prijzig. Het is ook al zo lang geleden dat ik kleding maakte voor volwassenen... Zou ik dat nog wel kunnen?

Tot ik bij Liesellove een mooie lange broek zag staan, gemaakt met een patroon uit la maison Victor. Ik vroeg de dochters om het tijdschrift mee te brengen van de winkel, nam de maten van één van hen en tekende het patroon over.

In de stoffenkast lag nog een lapje dat ik een groot jaar geleden op een rommelmarkt had gekocht. Daar pasten nét alle patroonstukken op.

Dankzij de duidelijke uitleg in het tijdschrift, ging het maken heel vlotjes.



De broek was al zeer vlug klaar, maar ik kon ze pas afwerken nadat ik de nodige elastiek in de winkel kon gaan kopen.

De broek past perfect! De dochter stond dan ook met veel plezier model, zodat haar zus de nodige foto's voor mijn blog kon maken


Handige zakjes

Het patroon maakte ik 3 cm langer, lengte is perfect zo.






Ondertussen hebben de dochters al laten horen wat het volgende is wat ik uit het magazine mag maken. We zullen best nog eens een bezoekje aan de stoffenwinkel plannen ;).

9 opmerkingen:

  1. Een heel geslaagde, toffe broek! Nu krijg ik ook zin om deze broek te maken. Ik heb la maison victor al in huis, binnenkort maar eens tussen m'n stofjes neuzen of er nog iets tussen zit...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof hé dat het patroon zo goed is. Dan heb je prima resultaat !!!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo,

    Wat knap dat je dat eventjes in elkaar kon zetten voor dochterlief.
    Hou je nu maar vast, met wat ze allemaal gaan afkomen hoor :-)
    Denk inderdaad dat een bezoek aan de stoffenwinkel er gaat inzitten.

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai jaloers, dit zou ik ook nog willen kunnen, heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I love your trousers! Beautiful fabric!
    Hope you have a wonderful weekend!
    Hugs from Portugal,
    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen