vrijdag 2 mei 2014

Kokerrok

Voor één van de dochters maakte ik de kokerrok van Mme Zsazsa. Het patroon lag al héél lang in de kast.
Het stofje dat ik gebruikte, was een schoontje van de stockverkoop bij Froy & Dind. Een stretchstofje; dus eerst even op internet rond gekeken waar ik extra op moest letten.

Ik had al eerder ondervonden dat de maten bij Mme Zsazsa groot uitvallen, dus ik wist al dat we zeker een maatje kleiner moesten nemen.
Komt nog bij dat de heup- en de taillemaat van de dochter hélemaal niet overeenkomen. Iets dat ik ook terugvond bij Kelly.

Maten genomen, alle tips genoteerd en het patroon, een maatje kleiner, overgenomen. De rok werd zo 'n 10 cm korter gemaakt dan de originele.

De nepen maakte ik - alle 6 - 1 cm dieper dan zoals aangegeven.



Toen de dochter de rok paste, bleek hij toch nog veel te los te zitten. Dan vooraan nog maar 2 extra nepen bijgemaakt.



Zo ziet het afgewerkte rokje er uit.

Zowel vooraan, ...

... achteraan, ...

... als opzij gezien, lijkt het prima te zitten.

Helaas, op de taille zit hij nog steeds te los :(.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten