zondag 6 oktober 2013

Babywanten

De kleinzoon kan wantjes gebruiken. Ik kocht bij Bambiblauw dit mooie stofje. Ik vond een leuk patroontje bij De droomfabriek en begon er aan. In de stoffenkast had ik ook nog een overschotje zachte joggingstof liggen dat mooi bij het gitarenstofje paste.

Patroontje overgenomen, stof geknipt, delen van de wanten aan elkaar gestikt. Tot zover ging het nog prima. Maar toen...  Elastiek rondom vast stikken aan zo 'n kleine wanten, het wilde niet lukken. Na enkele pogingen gaf ik het op.

Zo liggen ze nu op de naaitafel.
Vrijdag vond ik bij Anke deze beschrijving voor gehaakte babywantjes. Ze waren al vlug klaar en ik vind ze heel mooi.


Ze hebben ongeveer de grootte van een computermuis.
Toen we ze gisteren pasten bij de kleinzoon, bleken ze te smal om met zijn handjes in te kunnen.

Vandaag dus de 3e poging. Ik ga deze gehaakte wantjes nog eens maken maar dan wat groter.

Nog iemand tips?

2 opmerkingen:

  1. Ai, zoveel moeite voor niets. Ik stik de elastiek terwijl ze half aan elkaar hangen, en er dus nog 1 zijnaad open is. Misschien is dat nog een optie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat ik dat zelf niet bedacht heb... ga ik straks proberen. merci!

      Verwijderen